Afgelopen augustus hebben wij een studiereis gemaakt door Zuid Afrika en onze ervaringen willen wij graag met u delen! In zes blogs nemen wij u, aan de hand van onze vlogs, mee op Zuid Afrika Safari en hopen u hiermee een goed beeld te geven van wat dit prachtige land allemaal te bieden heeft. Dit is het vierde deel waarin we vanuit Port Elizabeth de Garden Route rijden. We komen langs het Tsitsikamma National Park, Mosselbaai en Oudtshoorn. We eindigen in het Roosje van de Kaap.

Mosselbaai

Vanuit Port Elizabeth is Mosselbaai onze eerstvolgende bestemming op de Garden Route. Na twee uur rijden maakten we een tussenstop bij het Tsitsikamma National Park. Hier hadden we uitzicht over de wilde oceaan en liepen we een pad naar de rivier. De Storms river om precies te zijn. Deze rivier heeft mooie hangbruggen eroverheen en je kan er in raften. Een gave plek om te zijn, want het is super mooi! Het pad om bij de hangbrug te komen was zo’n half uurtje heen en een half uurtje terug. Dit was goed te doen op een mooi aangelegd pad. Bij het begin punt was voldoende parkeer ruimte en er was een restaurant waar we lunch aten.

Hierna reden we verder langs de oceaan naar Mosselbaai. In Mosselbaai was er een beetje verwarring over waar we heen moesten. Er waren namelijk twee hotels met nagenoeg dezelfde naam. En toevallig klopten wij als eerst bij de verkeerde aan. Oeps! Toen we eenmaal wisten waar we moesten zijn konden we het makkelijk vinden. We hadden een kamer met mooi uitzicht.

De volgende dag haalden we een koffietje bij ’the Blue Shed Coffee’. Dit was een leuk hip plekje om even lekker te genieten van de koffie, het weer en de plek waar we waren.

Oudtshoorn

Buffelsdrift Game Reserve

De volgende plek waar we heen reden was Oudtshoorn. Ook dit was weer een mooie rit over Robinsons Pass. Eenmaal over de pas keken we zo de vallei in waar Oudtshoorn in ligt. Rond een uur of twee kwamen we aan bij Buffelsdrift Game Reserve. Ruim op tijd dus voor een game drive. Het is een park zonder groot wild, dus dat was wel anders. Toch was het een hele leuke game drive want de gids vertelde honderd uit over de dieren maar ook planten die we zagen.

Na een goede nachtrust ging de wekker weer vroeg. We gingen namelijk met een gids op zoek naar de stokstaartjes. Om de meeste kans te hebben om de stokstaartjes te zien, probeerden we bij hun hol te komen voordat ze er uit waren om te jagen voor de dag. We hadden geluk, want toen we eenmaal stonden kwamen ze een voor een uit hun holletje. Wanneer ze buiten waren warmden ze zich eerst op aan de zon die al snel steeds feller begon te schijnen.

Struisvogels

De rest van de dag hoefden we niet zo veel. We gingen naar de volgende accommodatie. Maar omdat die ook in Oudtshoorn was hoefden we niet ver. Eenmaal daar, bij La Plume Guesthouse, genoten we van het bad en de spa. Het leuke van deze accommodatie was dat het een nog werkende struisvogelboerderij is. Dus de volgende dag konden we mee met een tour over de boerderij. Dit was echt een hele leuke en leerzame activiteit!

Cango Caves

Onderweg naar weer een nieuwe plek op de Garden Route maakten we een tussenstop bij de Cango Caves. Hier gingen we mee met een tour door de eerste 4 kamers van de grotten. De eerste kamer was het grootst en hier deed de gids iets bijzonders. Hij deed alle lichten uit die waren aangebracht in de grot om zo te laten zien wat de ontdekkers gezien moeten hebben toen ze de grot ontdekten. Dit was echt bijna niks!

Swellendam

Na 2.5 uur rijden kwamen we aan in ‘Roosje van de Kaap’. Dit ligt in Swellendam en was een prima overnachtingsplek tussen Oudtshoorn en Cape Agulhas.

Wat we in Cape Agulhas allemaal meemaakten lees je in het volgende reisverslag, deel 5.

Geïnspireerd geraakt? Neem een kijkje op de pagina reissuggesties Zuid-Afrika.